Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

17 noiembrie 2014

Jurnal din Coreea: La oras

In ultima parte a calatoriei, mai precis in ultimele 4 zile, am stat la cumnata-mea. Dupa o saptamana de locuit cu socrii la tara, am tinut mortis sa stau cateva zile si la oras (in Kwangju), pentru ca altfel nu as fi reusit sa fac cumparaturile de pe lista:). In plus, relatia extrem de buna pe care o am cu cumnata-mea mai mica, m-a facut sa imi doresc sa stam mai mult impreuna.

Din fericire, programul cumnatilor le-a permis sa se tina dupa mine. In prima zi, l-am dus pe Iustin al meu care pe toata perioada sederii in Coreea s-a incapatanat sa manace doar alge cu orez sau ramyun, sa incerce si burgerii coreeni de la Lotteria. Fast-food-ul coreean este adaptat gusturilor locale. Astfel, nu lipsesc din meniu burgerii cu bulgogi sau cu creveti. Insa Iustin nu si nu. A trebuit sa ii comandam un burger cu pui, fara salata si fara sosuri (cu exceptia ketchup-ului:)). Pui de occidental. Dupa ce s-a infruptat bine, am intrat putin la supermarket sa iau bomboanele mele preferate - MyJu si Anytime.

Odata iesiti din Lotte, am plecat spre librarie. Primele pe lista erau cartile pentru Topik. Am in obiectiv nivelele 3 si 4 pentru la anul si nu e timp de leneveala. In plus, eram nerabdatoare sa gasesc si cartile pe care le folosesc la cursurile de coreeana, in format original. S-a dovedit a fi mai dificil si mai costisitor decat ma asteptam. A trebuit sa umblam prin mai multe librarii si multumesc pentru asta cumnatilor mei rabdatori. Mi-as fi dorit sa mai cumpar niste chestii traditionale pentru a decora sala de curs, dar spre marea mea dezamagire, in librariile in care am fost nu am gasit nimic de genul asta. Ultima speranta era in aeroport. Insa si acolo, magazinele erau inchise ca am ajuns la 10 noaptea. Priveam cu jind la vitrinele prin care se vedeau o gramada de comori: hanbok-uri, evantaie, desene traditionale...o nebunie...Dar asta e...data viitoare.

A doua zi la pranz am fost la un restaurant de fite specializat in LA Kalbi (coaste de vita marinate in sos de soia, facute la gratar). Mi-a placut extrem de mult locatia construita din lemn masiv, ca o casa traditionala. De mancare...ce sa mai zic...poza graieste de la sine :D. La iesirea din restaurant, clientii isi puteau lua o ceasca gratis de ceai sau de cafea. Sa nu uit sa precizez si faptul ca apa este gratuita (lucru valabil pentru orice restaurant de acolo).

I-am zis cumnatei ca imi plac enorm demult culorile toamnei in Coreea. Si ca sa imi faca o surpriza, dupa ce am iesit de la restaurant m-au dus intr-un loc unde era o alee uriasa cu metasequoia, arbori care cresc pana la 60 m inaltime! Superba privelistea. Ruginiul lor contrasta frumos cu verdele coniferelor care impadureau muntii.

Langa alee erau si niste cafenele si cum coreenii sunt mari bautori de cafea, nu am scapat ocazia. Copiii au fost incantati la vederea unei prajituri uriase cu frisca si sirop de artar :D.

Langa cafenea se afla o gogoserie faimoasa ziceau ei, in care gogosile erau facute din faina de orez. DELICIOASE! Voi cauta cu siguranta reteta si o voi incerca.

Ghiftuiti bine (am impresia ca de fiecare data cand ajung in Coreea, mancarea e cuvantul principal:)), ne-am intors acasa. Si ca si cum nu era suficient, la cina am mancat o supa light pentru ca pe la 10 seara sa comandam si pui cu sos iute (yangnyeom chicken). Imi doream sa mananc asa ceva, pentru ca este foooaarte bun. In Coreea, serviciul de livrari la domiciliu este foarte bun. Se fac livrari rapide si poti comanda chiar si la 3 dimineata:)). Concluzia acestor zile dominate de mese copioase consta in cele 2,5 kg cu care m-am intors in plus.

A treia zi am hotarat sa le facem o bucurie puilor si i-am dus la un loc de joaca acoperit. Foarte frumos amenajat. Parintii aveau un spatiu intr-o parte a salii de joaca, unde stateau la masute joase, specifice culturii lor. Cat se jucau copiii, puteau servi ceva cald de baut sau o gustare. Excelenta optiune de recreere pentru anotimpul friguros.

Dupa asta, a trebuit sa ne apucam si de bagaje. A durat cateva ore in care am facut si am desfacut de mai multe ori gentile pentru ca depaseau capacitatea maxima admisa pe geanta si nu aveam chef ca in aeroport sa ne puna sa le desfacem pe acolo. Sau sa platim extra greutatea. Intr-un final am reusit sa distribuim greutatea astfel incat sa fim in regula.

A venit si ziua plecarii. Sincer, m-am bucurat ca plecam acasa:). Ma simt foarte bine in Coreea, dar nu mi-ar fi usor sa traiesc acolo. Drumul de intoarcere a fost tare greu. 5 ore cu autobuzul pana la Incheon, 2 ore de asteptat in aeroport, 10 ore pana la Doha, inca 4 ore in tranzit si inca 5 ore pana la Bucuresti. Am ajuns epuizati acasa. Dar fericiti ca am incheiat calatoria cu bine. E timpul sa ne reapucam de treaba. Si nu e putina :D.

Am retete noi de pregatit pentru voi, invatate de la soacra-mea, saptamana asta trebuie sa fac si kimchi pentru toti cei care ati asteptat cu atata rabdare sa ma intorc (va fi cea mai speciala serie de pana acum: varza din gradina, nestropita! si, daca va amintiti, boia facuta cu dragoste de soacra-mea care este extrem de incantata de nora ei romanca:))). Sa nu mai zic ca am o gramada de pachete de trimis in tara cu cosmetice si ceai verde.

Sper ca am reusit ca prin intermediul acestui jurnal sa va transpun macar pentru o clipa in viata din Coreea :).