Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

16 mai 2014

Frumusete feminina in Coreea


Femeile coreence mi s-au parut intotdeauna preocupate de felul in care arata, de la cele mai tinere la cele mai in varsta. Imi amintesc ca pe traseul zilnic pe care il faceam pe muntele din campusul Universitatii Korea, intalneam femei la 50-60 de ani care, pe langa faptul ca erau extrem de sprintene, mai erau si machiate...

Am mai vorbit succint in articole anterioare despre standardele de frumusete coreeana. Astazi voi detalia insa cateva aspecte care mie mi s-au parut pregnante.

1. Pielea alba. Coreencele au o obsesie pentru pielea alba. Pe langa faptul ca exista produse speciale pentru albirea tenului, agenti de albire se gasesc si in produse comune precum cremele hidratante. Tot pentru a-si mentine tenul alb, coreencele poarta vara palarii cu boruri largi, iar la plaja sa nu va mirati daca le veti vedea facand baie cu tricoul pe ele:))

2. Coreencele nu isi arata varsta, iar acest lucru se datoreaza atat alimentatiei sanatoase, cat si ritualurilor de frumusete pe care le respecta cu sfintenie. Fiecare coreeanca are pe masuta de toaleta o gramada de cosmetice si, zi de zi, ele urmeaza fara sa se abata acelasi ritual de infrumusetare pe care il stim cu toate, insa, la noi, nu toate il si urmam:)):  curatarea tenului, tonifierea, hidratarea. Regulat, isi aplica si masti in functie de problemele tenului. Imi placea la nebunie sa merg in magazinele de cosmetice si sa imi cumpar masti de unica folosinta, la 500-1000 won bucata (2-3 lei), extrem de simplu de folosit si care imi lasau pielea extrem de catifelata^^.

3. Operatiile estetice. Conform unor cercetari facute acum cativa ani, una din 5 femei coreence isi face cel putin o operatie estetica. Este trist faptul ca insisi parintii isi incurajeaza fetele de la 12-13 ani sa se opereze pentru a le creste stima de sine. Coreencele nu prea stiu sa isi aprecieze frumusetea naturala si se raporteaza la standardele occidentale, dar nu cele reale, ci mai degraba la cele din desene animate! Adica ochi mari, fata mica, ovala, gura si nasul mici. Acestea sunt cele 4 puncte importante care definesc, dupa parerea lor, frumusetea perfecta...Am citit de curand ca una dintre operatiile estetice practicate este ridicarea coltului gurii pentru a afisa un zambet permanent! Asta cu riscul paraliziei faciale in zona respectiva...Cred ca coreencele au ridicat la un cu totul alt nivel zicala "sufera baba la frumusete"...

4. Fustele mini. Coreencele adora sa poarte fuste mini, in detrimentul pantalonilor. Dupa parerea mea, le permite si silueta:)). Chiar si la munca poti vedea femei in fuste mini. Este cam ciuat pentru o cultura asiatica unde pudoarea este la ea acasa...

5. Dragalasenia. Daca ar fi sa descriu intr-un cuvant frumusetea feminina coreeana, acesta ar fi dragalasenia. Femeile coreence frumoase nu sunt sexy sau vampe, asa cum se promoveaza pe la noi, ci sunt mai degraba dragalase. Daca dati un google images cautand "frumusete feminina in Coreea", veti vedea sute de imagini cu femei pozand "dragut" si cuminte as spune eu. Dragalasenia caracterizeaza felul in care arata, hainele, accesoriile, gesturile. Atitudinea draguta si oarecum copilaroasa se mentine chiar si la femei in toata firea. Astfel, nu este de mirare daca veti vedea femei in jur de 30 de ani cu accesorii roz la telefon:)).

Si pentru ca nu este corect sa vorbim numai despre femei, am hotarat ca nu vor scapa nici barbatii coreeni de sub lupa...Articolul de saptamana viitoare ii va viza in mod direct. Suna bine, fetelor?;)




12 comentarii :

  1. suna bine :) abia astept si articolul urmator!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da suna:))ma bucur ca ai hotarat sa postezi si un astfel de articol:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim20:59

    Frumos.......tot ce ne povestesti, Astept si eu cu nerabdare...urmatorul articol. Cu respect .

    RăspundețiȘtergere
  4. Cezara22:29

    Vis-a-vis de fustele mini am o intrebare: cum reusesc femeile astea sa aiba mereu piele fina si impecabila? Si pe picioare si pe fata...dar mai ales pe picioare...! Cu ce se epileaza? Sau nu exista termenul de piele sensibila pe-acolo? :)

    RăspundețiȘtergere
  5. In ce priveste fata, se ingrijesc foarte bine, dar cred ca are de-a face si cu mostenirea genetica:). Iar pe picioare nu au prea mult par tot de la mama natura. Sincer, am vazut de aproape multe coreence si nu prea sunt prietene cu epilatul:))))). E suficient sa intri o data la baia publica sa te convingi. Eu am ramas socata:))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,asa este...toate astea sta si in natura lor genetica,dar au si grija de ele si cel mai important,PRODUSE minunate,Sud-Coreea este nr.1 MONDIAL in industria cosmetica!

      Ștergere
  6. Cezara00:39

    Nu-mi vine sa cred! Probabil ca nici nu au firele groase si vizibile, dar chiar si asa.....wow!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte bine suna... si sincer astept cu nerabdare si un articol de spre ei... :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna! Iubesc Coreea si imi doresc sa o pot vizita intr-o buna zi. Lee Min Ho e unul din actorii mei preferati. As vrea sa te intreb ceva ca desi am dat search pe google nu am reusit sa gasesc. Stiu ca tara asta e nr 1 in lume in ceea ce priveste produsele cosmetice atat de machiaj cat si lotiuni, creme, parfumuri si am cautat sa gasesc macar o denumire a uneia dintre fabrici de cosmetici din Coreea de sud si orasul in care e. Nu am gasit nimic spre dezamagirea mea. Ai putea sa imi spui tu, te rog in ce orase se gasesc, cum se numesc si daca aceste fabrici trimit produsele lor in Europa? Iti multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  9. desi sunt deja in virsta, visez mult la Coreea la oamenii acestei tari,la frumustetea si seriozitatea lor. imi place sa le vad obiceiurile si le admir viata, sa le deslusesc limba si scrisul intr-un cuvant iubesc Coreea.

    RăspundețiȘtergere
  10. desi sunt deja in virsta, visez mult la Coreea la oamenii acestei tari,la frumustetea si seriozitatea lor. imi place sa le vad obiceiurile si le admir viata, sa le deslusesc limba si scrisul intr-un cuvant iubesc Coreea.

    RăspundețiȘtergere

Comentarii