Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

26 mai 2014

Shabu shabu


Shabu shabu este un fel de mancare chinezesc la origine, dar care este extrem de apreciat de coreeni. In ultima vreme, sotul meu a facut o dependenta pentru shabu shabu. Mergeam cam o data pe saptamana la un restaurant chinezesc din Pipera sa mancam, dar, intr-un final, am hotarat sa incerc sa fac si acasa, avand in vedere ca nu este deloc ieftin la restaurant (cam 150 lei pentru 2 persoane).
Shabu shabu consta intr-o supa in care se fierb diverse legume si tipuri de carne. Savoarea este data de fiertura si de sosurile folosite cand se servesc ingredientele fierte si scoase din supa.
Ideal ar fi sa aveti o plita pe cate sa o puneti in mijlocul mesei si sa preparati ingredientele pe masura ce mancati. Noi nu avem, asa ca am facut supa pe aragaz si am servit dupa ce totul a fost gata.

Ca si carne, puteti folosi pulpa de vita taiata extrem de fin, peste, calamar, baby caracatita. Iar ca legume - varza chinezeasca, ciuperci, spanac.

Pentru shabu shabu pregatit de mine am folosit urmatoarele ingrediente:
Supa:
- 1l si jumatate de apa
- 1 lg dashida de ansoa (un condiment coreean); se poate inlocui cu o bucata de peste care sa dea gust supei
- 3 lg sos de soia
- 3 catei de usturoi taiati felii
- 3 cm radacina de ghimbir taiat felii
- o bucata de praz
- un sfert de ardei iute
- 3 lg ulei de ardei iute (vedeti mai jos)
- sare

Ingrediente de fiert in supa:
- 200 g carne de vita, taiata carpaccio (fara un aparat special, nu puteti taia vita suficient de subtire, asa ca recomand sa luati carpaccio din magazine. La restaurant carnea este taiata si mai fin de atat...)
- 200 g inele de calamar
- jumatate de varza chinezeasca


Sosuri:
Usturoi:
- 6 lg ulei, 5 catei de usturoi taiat marunt, sare
Chilli:
- 8 lg ulei, 2 lg fulgi chilli (soi piper cayenne), sare. Eu nu am gasit fulgi de chilli, asa ca am luat pastai si le-am maruntit eu (la Plafar am gasit).

Se pregatesc toate ingredientele pentru supa si se pun la fiert. Se pregatesc sosurile, calind usturoiul si fulgii de chilli in ulei (separat). Se lasa doar cat sa se incinga si sa dea aroma uleiului. 3 lg de ulei de chilli se pun in supa. Cand supa clocoteste, se adauga pe rand carnea, calamarul, varza chinezeasca. Toate fierb destul de repede, asa ca nu veti astepta prea mult.


Se scot carnea si varza pe un platou, se amesteca intr-un bol sosul de chilli si cel de usturoi si se serveste cu pofta. Neaparat sa aveti orez alaturi pentru ca e iuuuute. Dar buuun!

Pofta buna!

2 comentarii :

Comentarii