Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

03 iulie 2014

Manute indemanatice in bucataria coreeana


Sapatamana aceasta am avut bucuria de a gati mancare coreeana cu niste pui dragalasi care au fost extrem de incantati de idee. La gradinita fiului meu tema saptamanii a fost Asia si dna directoare m-a invitat sa bucataresc cu copiii. Nu a trebuit sa ceara de 2 ori:)). Ce poate fi mai frumos decat sa te distrezi alaturi de niste mici chefi care abia asteptau sa isi bage degetelele in farfuria cu orez?

Am ales ca fel de mancare jumeok bap, adica orez cu legume si cu carne de vita, pus intr-o forma care sa convinga si cel mai reticent pui sa isi manance portia de legume. Pentru ei, denumirea a fost de bilute magice de orez sau bilute curcubeu^^ In Coreea, acest fel de mancare este facut adesea la picnicuri. Se pot folosi tot felul de combinatii, dupa imaginatia fiecaruia.

Reteta o regasiti la sfarsitul articolului.

Am inceput prin a pregati sosul pentru carnita de vita tocata si prin a taia legumele marunt. Puii asteptau cu interes sa vina si randul lor.

Deoarece orezul trebuia sa nu fie fierbinte, ca sa poata fi prelucrat, am venit cu el gata pregatit de acasa.

Dupa ce dna bucatareasa ne-a ajutat sa preparam carnita  marinata in sos de soia si sa sotam legumele, am amestecat totul temeinic. Ingredientul cel mai controversat a fost reprezentat de algele crocante. Unii au fost reticenti, altii au incercat curiosi algele direct din punga. Puiul meu a luat cu pumnul ca de...stia el ce e bun:))


Cand amestecul a fost gata, fiecare a primit o farfurioara cu orez pentru a trece la treaba.

Orezul lipicios a cam dat batai de cap, dar micii chefi s-au descurcat de minune. Nu am apucat sa fac poze si cu produsul final, deoarece se manca pe masura ce se facea. Unii, mai nerabdatori, au mancat orezul fara sa il mai modeleze. Altii au cerut 2-3 portii. Pe scurt, ne-am distrat.

Acum iata si reteta-minune pentru 2 persoane
- 2 boluri de orez facut in stil asiatic
- 2 lg ulei de susan
- sare
- un sfert de dovlecel
- un sfert de morcov
- 10 g de alge crocante (se gasesc pe magazinele online)
- 50 g carne de vita tocata

Sos carne:
- 2 lg sos de soia
-  2 catei de usturoi pisat
- 1 lingurita ulei de susan
- putin ghimbir taiat marunt
- 1 lingurita miere

Se prepara sosul si se ameseca cu carnea, dupa care se prepara in tigaie. Carnea fierbe practic in sos, asa ca nu este nevoie decat de un strop de ulei.

Legumele se taie marunt, se calesc separat, cu putina sare.

Orezul se amesteca cu uleiul de susan, cu putina sare si cu restul ingredientelor.

Cand modelati bilutele, folositi niste manusi de unica folosinta. Asta va preveni orezul sa se lipeasca de maini si sa se imprastie.
Bilutele din prima poza au fost fost facute mult mai simplu.Orez amestecat cu alge si cu sunca coreeana Spam. Iustin al meu adora combinatia asta. Deci, dupa cum ziceam, dati frau liber imaginatiei ;).

Luna aceasta voi organiza seminarii de gatit pentru toate categoriile de public (in aprilie am facut doar pentru studenti), deci, daca va tenteaza ideea de a incerca ceva inedit, lasati-mi un mesaj fie pe pagina de facebook, fie la adresa retete.coreene@gmail.com

Un comentariu :

Comentarii