Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

26 februarie 2014

Cinci bunatati coreene

Cam o data pe an am parte de fericirea de a merge in Coreea. De fiecare data astept cu aceeasi nerabdare acest moment si unul dintre motivele nerabdarii mele este MANCAREA :)). Trebuie sa recunosc ca, oricat de bine as gati, mancarea coreeana este mai buna cand o mananci la mama ei acasa. Si tot in Coreea, mai am parte de o ispita la care nu pot rezista niciodata: dulciurile. Daca la partea de ingrediente pentru mancare coreeana, avem de unde lua de pe piata romaneasca, la partea de dulciuri, nu prea pot spune acelasi lucru. Asa ca atunci cand merg in Coreea, in bagaj pun intotdeauna si o geanta goala pe care o umplu cu dulciurile mele preferate:)). Si cum coreenii prefera lucrurile sanatoase, nu ezita sa isi puna amprenta in directia aceasta si asupra dulciurilor.
Mai jos aveti 5 dulciuri must try daca aveti ocazia sa vizitati aceasta tara minunata ;)
1. Myju - sunt niste bomboane gumate cu xylitol si vitamina C. La prima vedere, nu par mare lucru, dar credeti-ma ca dupa ce mancati una, nu va mai puteti opri. Variantele mele preferate sunt cele cu suc de struguri si cu suc de piersica. Sunt absolut senzationale si inca nu am gasit la noi pe piata ceva care sa se apropie macar de gustul acestor bomboane. Drept dovada ca nu bat campii e faptul ca am adus o punga de 1 kg colegelor de la birou (care nu sunt foarte multe). In 2 ore, punga era goala si aceste bomboane mai castigasera o mana de fani :)).

2. Anytime - Dropsuri mentolate. Ce este asa de deosebit la ele? au la mijloc un fel de mentosana care face toti banii:)). Si aceste dropsuri au si variante imbogatite cu vitamina C. Le-am testat, de asemenea, pe colegele de la birou cu o mare rata de succes...nu la fel de mare insa ca la Myju.
3. Suc de aloe vera - din fericire a aparut si la noi pe piata de ceva vreme. Imi place foarte mult pulpa de aloe din suc. Are un gust racoritor si este foarte sanatos: vitaminele A, B, C, E, niacina, acid folic, calciu, potasiu, magneziu, crom, mangan zinc, fier...toate se regasesc intr-un pahar de suc de aloe si sunt menite sa iti dea energia necesara peste zi.
4. Patbingsu - este un desert racoritor din fulgi de gheata, pasta de fasole rosie, muuulte fructe, jeleuri, si diverse toppinguri. Pasta de fasole rosie nu se gaseste aici, asa ca vin cu ea in traista din Coreea. Este un desert cu traditie, primele forme de patbingsu fiind regasite in secolul al 14-lea. Daca serviti o portie de patbingsu in Coreea, veti fi frapat de cat de generoasa poate fi aceasta.


5. Hotteok - gogoasa coreeana cu scortisoara este un alt desert pe care il savurez cu placere si pe care il pregatesc si acasa. Umplutura de alune, zahar si scortisoara este vedeta in acest desert. Trebuie sa marturisesc ca hotteok este mai bun in Coreea...poate si pentru ca au un instrument cu care turtesc gogoasa asa cum trebuie :))



2 comentarii :

  1. Dintre ele am incercat sucul de aloe, patbingsu si hotteok. Sunt geniale! Sucul de aloe a aparut intr-adevar si pe piata noastra dar am vazut ca este adus din Germania si nu din Coreea. Oricum, in ciuda pretului piperat, este delicios. Hotteok am incercat varianta cu pasta de castane, asadar o noutate totala pentru mine. De patbingsu nici nu am ce sa mai spun: contrar asteptarilor, pasta de fasole rosie este extrem de dulce si nu ma asteptam la o asemenea combinatie de gheata cu fructe si cu fasole...pofta e mare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut si eu ca sucul de aloe e importat din Germania, insa este produs in Coreea...cel putin cel pe care l-am gasit eu. Asa ca mergeee:))

      Ștergere

Comentarii