Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

17 ianuarie 2014

Kimchi - un super aliment


Cand spui Coreea, spui kimchi. Exista multe feluri de kimchi, in functie de leguma folosita, insa, probabil cel mai cunoscut este kimchi facut din varza chinezeasca. Acest aliment este prezent la orice masa coreeana, atat ca salata, "side-dish", cat si ca ingredient in prepararea unor retete diverse. Kimchi a devenit topping chiar si pentru pizza. 

Kimchi este prima mancare iute din bucataria coreeana cu care am luat contact. La vremea respectiva, papilele mele gustative nu erau obisnuite cu acest nivel de iuteala, dar, cu multa apa alaturi si mult orez, am mancat si am tot mancat :)). Azi, parca lipseste ceva daca nu avem si kimchi pe masa. 
Cand am ramas insarcinata, m-am intrebat daca pot sa mananc in continuare kimchi, avand in vedere ca doctorii romani spun ca mancarea iute poate provoca contractii. Atunci am inceput sa ma documentez si am aflat ca, pe langa faptul ca aceasta opinie este nefondata, kimchi este un super aliment, recomandat chiar si gravidelor. La nivel mondial, ocupa un loc fruntas pe lista celor mai sanatoase alimente.

Va prezint mai jos cateva dintre beneficiile acestei muraturi iuti constatate in urma cercetarilor stiintifice:
- un adevarat complex de vitamine si minerale: Vitamina A, C, B1, B2, fier, calciu, seleniu, fosfor, cupru - toate ajutand la intarirea sistemului imunitar.
- bogat in fibre, kimchi este un aliment satios care mai este si sarac in calorii. 150 g de kimchi contin cam 40 de calorii.
- sarac in colesterol
- antioxidati care ajuta la detoxifierea organismului
- probiotice care se produc in timpul procesului de fermentare si care ajuta la crearea unui echilibru in sistemul digestiv
Si lista poate continua...



Un comentariu :

Comentarii