Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

28 aprilie 2014

Seminarul de bucatarie coreeana sau o zi de distractie

Seminar 1, Grupa 1

Seminar 1, Grupa 2

Inainte sa va povestesc despre cele doua zile minunate de seminar, vreau sa multumesc in mod deosebit prietenilor nostri de la Cluj care ne-au ajutat cu ingrediente coreene de buna calitate pe care le-am folosit cu mult spor la seminar. Pe site-ul lor, www.koreanfood.ro, gasiti tot ce va trebuie pentru a putea prepara orice reteta coreeana doriti;) 

Cu multa nerabdare, am asteptat sa intalnesc cele doua serii de studenti incantati de Coreea. La ora 13.40 fix, asteptau cu totii la locul stabilit pentru intalnire (cu mici exceptii la grupa 2;), spre surprinderea sotului meu coreean obisnuit cu conceptul de "sfert academic" dupa care se orienteaza romanii:)).

Am inceput prin a face cunostinta si a vorbi despre pasiunea noastra comuna, Coreea. Pentru un grup de oameni care se vad pentru prima data, discutia a decurs extrem de usor si am gasit rapid noi si noi subiecte de conversatie:)). La grupa 2, cel putin, cele 2 ore prevazute initial pentru seminar s-au prelungit la 5:)). Asa ca putem spune cu siguranta ca ne-am facut noi prieteni.

Dar cum era cazul sa trecem si la treburi mai serioase, am migrat din zona de gatit in bucatarie, unde le-am aratat studentilor care sunt ingredientele coreene secrete pe care le folosesc zi de zi pentru a-mi incanta familia cu bunatati: sosul de soia, uleiul de susan, pasta de soia, pasta de ardei iute, fulgii de chilli, siropul de porumb.


Urmatoarea etapa in program a fost ca fiecare sa puna mana la treaba. Cele doua vedete ale meniului de la seminar au fost kimbap (rulouri de alge cu orez si legume) si chapjae (paste de cartofi dulci cu legume si carne de vita), asezonate cu muuulta voie buna.


Am taiat cu mult spor ingredientele. La grupa 1, din cauza entuziasmului, am reusit sa ma tai...dar mi-a trecut repede:)). Am calit ingredientele pentru chapjae si kimbap, dupa care am trecut la etapa cea mai importanta: pregatirea propriu-zisa. Fiecare a avut ocazia sa invete cum se ruleaza kimbap-ul si cum se taie fara a-l deforma. Pot spune ca pentru niste incepatori, s-au descurcat cu totii mai mult decat bine. Au facut arta in farfurie ;).


La chapjae, dupa ce am pregatit impreuna toate ingredientele, am aruncat totul intr-un castron mare si am adaugat sos de soia, ulei de susan, sirop de porumb, un pic de usturoi si seminte de susan, dupa care am amestecat temeinic.

Am avut ajutoare de nadejde la taiat pastele, cand a venit momentul sa le transferam in farfurii :))
Ca sa ne asiguram ca gustul e ca la mama lui acasa, am apelat la o autoritate in domeniu: un coreean autentic:))

Dupa verdictul pozitiv, ne-am asezat la masa. Nu de alta, dar dupa atata bucatareala si arome imbietoare, stomacele noastre incepusera sa cante pe mai multe voci...


Grupa 2 a avut norocul sa completeze gustul meniului pregatit cu kimchi de leurda. L-am facut acum o saptamana, iar rezultatul este unul demential. Va pot confirma chiar fetele :)).

In concluzie, ne-am simtit cu totii bine si vom repeta cu siguranta experienta. Va tin la curent pe Facebook cu organizarea seminariilor viitoare. 


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Comentarii