Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

19 februarie 2014

Creveti cu legume


Prin reteta de azi, va propun un fel de mancare coreeana pe care il puteti servi cu incredere si musafirilor, conform spuselor sotului meu:)). Ca la majoritatea retetelor, timpul de pregatire este unul scurt. Imi amintesc un episod amuzant legat de timpul petrecut in bucatarie cand fac mancare coreeana. Am invitat-o intr-o zi la masa pe matusa mea impreuna cu familia. Am pregatit in acea zi vreo 3 feluri de mancare principale plus vreo 4 side-dish-uri. Toate in 2 ore si jumatate. Cand m-a intrebat daca am stat toata ziua in bucatarie, m-a pufnit rasul. Am mai fost si noi la masa la ei, cu un meniu traditional romanesc si cu o matusa obosita de stat ore intregi la facut fripturi si fiert sarmale :)). Concluzia o puteti trage singuri ;)

Timp de pregatire: 40 minute
Dificultate: mediu
Ingrediente:
- 20-25 creveti mari, decorticati
- jumatate cana de amidon
- 3 catei de usturoi pisati
- jumatate de ardei gras taiat cubulete
- un sfert de dovlecel taiat cubulete
- o ceapa taiata cubulete
- jumatate de morcov taiat cubulete


Sos:
- jumatate de cana de ketchup
- 6 lg sos de soia
- 6 lg de apa
- 2 lg otet de orez
- 2 lg zahar
- 1 lg fulgi de chilli

Ingredientele pentru sos, in afara fulgilor de chilli, se fierb impreuna si se amesteca pana incepe sosul sa se ingroase. La sfarsit se adauga fulgii de chilli si se amesteca.


Crevetii se dau prin amidon.


In tigaie se pun 3 lg de ulei, se adauga usturoiul pisat si crevetii.


Se calesc pana capata o culoare aurie, moment in care se adauga legumele.


Dupa ce se calesc si legumele, se adauga si sosul si se amesteca.


Si sunt gata de pus in farfurie. Nu uitati si portia de orez alaturi ;)

Pofta buna!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Comentarii