Motto:

"Omul trebuie sa manance pentru a trai, nu sa traiasca pentru a manca" (Benjamin Franklin)

24 februarie 2014

Bibimbap - orez cu legume


Cu uimire si incantare am descoperit ca acest fel de mancare coreeana a trecut cu brio de preselectia primului sezon al emisiunii Masterchef: Nu mi-a venit sa cred ca chefii au fost atat de incantati de un fel de mancare atat de simplu de facut si parca mi-a parut rau ca nu am trecut si eu pe acolo:))
Bibimbap inseamna orez amestecat (bibim=amestecat; bap=orez). Este un fel de mancare extrem de versatil, deoarece puteti folosi absolut orice legume va plac, singurele ingrediente fixe fiind orezul, sosul iute si oul. Sanatate curata scrie pe fiecare ingredient in parte:)

Timp de pregatire: 30 minute
Ingrediente (pentru 2 persoane):
orez pregatit in stil asiatic
- jumatate de ardei gras
- spanac (il puteti opari, dar eu il prefer crud)
- un castravete mic
- o ceapa
- 200 g carne tocata (de curcan am folosit eu, dar puteti folosi orice carne tocata va place/ton/fructe de mare sau, pentru vegetarieni, folositi cu legumele ;))
- 3 catei de usturoi
- 2 lg sos de soia
- piper
- 1 lg ulei de susan
- 1 ceapa verde/praz

Sos:
- 2 lg pasta de ardei iute
- 1 lg ulei de susan
- 1/2 lg otet de orez
- 1 lg miere

Carnea tocata se prepara in tigaie. Se adauga usturoiul taiat feliute sau pisat (dupa cum va place), sosul de soia, piperul, uleiul de susan si la sfarsit, ceapa verde tocata marunt.


Toate legumele se taie julien si se pun pe un platou (imi pare rau ca nu am facut poza:). Ceapa de caleste.
Se prajeste cate un ou pentru fiecare persoana. Oul trebuie sa fie moale.
Se prepara sosul prin amestecarea tuturor ingredientelor de mai sus.
Pentru a pregati portia de bibimbap se pune orez, se ia din fiecare leguma, din carne, deasupra se pune oul. Va sfatuiesc ca din sosul iute sa adaugati cate putin, si sa amestecati bine pana se omogenizeaza cu restul mancarii. La o portie eu pun cam o lingura si e destul de iute.

Pofta buna!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Comentarii